-->

Ini Rahasia Nabi Muhammad SAW Tak Pernah Sakit Perut Walaupun Sehari Dalam Hidupnya. Amalkan dan Sebarkan !!

kesehatan alami

Santapan yang tidak boleh dicampur dalam satu hidangan:
1. susu dengan ikan
2. cuka dengan susu
3. buah – buahan dengan susu
4. daun salad dengan ikan
5. bawang putih dengan bawang merah
(bila dicampur boleh menimbulkan lumpuh, bawang besar bila dimakan sepanjang 40 hari berturut – turut boleh menimbulkan bercak gelap di wajah)
6. daging fresh dengan daging kering
7. barang masam dengan barang berasid serupa cuka
8. cuka dengan nasi
9. buah delima dengan serunding
10. telur dengan ikan.
**semua ini bila diamalkan boleh menimbulkan penyakit lumpuh dan juga stroke.
**tidur mendadak (10 – 15min) saat sebelum zohor boleh mengembalikan tenaga! !
masalah yang butuh dielakkan buat melindungi kesihatan badan tubuh:
1. jangan mandi air suam selepas makan kenyang. (amat bahaya daripada trik pemakanan diatas)
2. senaman saat sebelum makan.
3. jangan senaman ataupun berjalan selepas makan tengahari (lebih kurang ? jam)
4. jangan makan buah selepas makan.
5. makan buah selepas makan hendak mengambil masa 8 jam buat menghadam santapan.
6. makan buah saat sebelum makan (1/2 jam saat sebelum makan nasi)
7. jangan tinggal makan malam meski sebiji kurma
8. makan sedikit waktu malam (awet muda, sunnah nabi)
9. selepas makan malam kena bergerak ataupun berjalan sekurang – kurangnya 100 langkah.
10. jangan tidur selepas makan hendak menimbulkan wasir.
11. meninggalkan makan malam hendak mempercepatkan tua saat sebelum tua.
**kalau tidak makan malam, enzim hendak memproses lemak dalam perut dan juga lemak hendak jadi meningkat lemak ataupun kolestrol meningkat..
tertarik dengan realitas rasulullah saw dalam novel khal tamar plus, rasululah berikan amaran bahawa “perut merupakan punca penyakit”. jadi salah satu ikhtiarnya merupakan lewat amalan khal. tetapi, nampaknya aku pula tertarik dengan amalan pemakanan rasulullah. untuk orang islam, nabi saw merupakan contoh tersadu, tiap perbuatan nabi saw memiliki karena tertentu, dicoba atas jagaan ilmu maha mengenali.
sehabis google banyak informasi/web kesihatan, ini hasilnya buat nota seorang diri dan juga sebaran. tetapi begitu, tiada rekod/citation sumber asal dicatatkan (jadi kesahihan panduan ini masih boleh diragukan, wallahualam).
rasullulah tidak sempat sakit perut sejauh hayatnya kerana pandai melindungi makanannya tiap hari.
1. jangan makan/minum
susu berbarengan salah satu (ataupun seluruh) berikut; daging, ikan, ayam, cuka, buah
ikan berbarengan salah satu (ataupun seluruh) berikut; daging, telur, daun salad
2. trik makan
makan cuma cukup semata – mata buat menyirnakan lapar. bila mahu makan lebih: sajikan 1/3 buat santapan, 1/3 buat cecair/air, 1/3 buat hawa/bernafas.
tidak makan buah selepas hidangan berat (eg: nasi, gandum, roti). cuma makan buah saat sebelum menjamah santapan lain. buah fresh menggambarkan santapan pra – cerna, boleh masuk terus dari perut ke usus. bila dimakan berbarengan santapan lain (eg: buah berjumpa santapan lain dalam perut) , buah hendak terperangkap, bercampur dalam perut, lazimnya menyebabkan fermentasi (proses menciptakan tenaga tanpa oksigen) buah dan juga seluruh santapan dalam perut berlaku secara seorang diri.
tidur sejam sehabis makan tengahari (saat sebelum waktu zohor)
dilarang meninggalkan makan malam. bila abaikan? ketiadaan nutrisi menaikkan resiko penuaan (dimakan umur/aging) dan juga kenaikan berganda kolesterol dalam tubuh.
kitab – kitab perubatan islam melarang makan berbarengan/menggabungkan santapan darat (ion positif) berbarengan santapan laut (ion negatif). bagi kajian, ion dan juga ion – menciptakan aksi biokimia yang boleh memudaratkan usus manusia.
makan memakai tangan kanan dan juga dijilat jari. jari menciptakan enzim 10 kali ganda lebih banyak berbanding air liur dalam menolong dalam proses pencernaan santapan.
tunggu santapan dimasak sejuk sedikit saat sebelum dimakan. tiada keberkatan dalam santapan yang dimakan panas – panas.
mengambil sedikit/secubit garam saat sebelum makan. garam (nacl) terdiri dari natrium (sodium) klorida (chloride). klorida yang ada dalam garam menggambarkan klorida yang sama dirembeskan dalam perut (klorida dalam asid hidroklorik, yang berarti buat pencernaan santapan). jadi, pengambilan garam saat sebelum makan membolehkan tubuh menciptakan hidroklorik asid memadai untuk mencernakan santapan. mayoritas dampak negatif garam serupa diwarwarkan dunia saat ini merupakan berpunca dari lebihan natrium, bukan klorida.
3. trik minum
tidak minum air segelas dalam satu napas sahaja. kebalikannya minum seteguk – seteguk selang seli bernafas sembari duduk.
tidak minum kala lagi menjamah santapan. sila minum saat sebelum/selepas makan.
bila lalat jatuh dalam air minuman. selamkan 100 persen lalat tersebut ke dalam air. setelah itu buang lalat tersebut. ada sel longitudinal (sel yis) hidup menumpang (parasit) dalam tubuh lalat dengan sebahagian mencelah di tiap tubula (rongga) pernapasan (pernafasan) lalat. bila lalat diselam, pergantian tekanan osmosis air hendak menimbulkan sel ini rusak/meletup melepaskan antidot untuk melawan patogen dalam tubuh lalat.
4. lain – lain sunnah amalan pemakanan sihat
bersugi saat sebelum dan juga selepas makan. malah nabi saw pula bersugi saat sebelum tiap kali menunaikan solat fardhu.
makan santapan “whole foods” (santapan yang mengekalkan sebatian asal, bukan santapan proses). makan santapan yang terdapat dalam musimnya. tidak menggabungkan sejenis santapan berbarengan sejenis santapan lain semau hati. saat ini cuma 25 persen penduduk dunia yang masih makan “whole foods”.
tidak mencari kesalahan dalam hidangan. bila suka, nabi saw hendak makan. bila tidak suka, nabi saw hendak menolak dengan baik.
mengerti kah anda
apa yang kita ketahui, apa yang kita tidak ketahui?
kita tahu…
kita diajar dalam novel hayati, novel pemakanan bahawa bahwa nak miliki vit b, bahwa nak tambah darah dalam tubuh, kita kena makan hati haiwan ataupun hati ayam.
kita tidak tahu…
sesungguhnya nabi tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. sesungguhnya makan hati ayam mampu melembabkan otak kita karena hati menggambarkan organ di mana seluruh racun hendak dihimpun dan juga dineutralkan. hingga, kepekatan racun merupakan besar di hati ayam.
makanlah kita racun tersebut dan bengaplah otak kita umat islam karena yakin novel sains keluaran kafir ini.
kita tahu…
kita diajar di dalam sains bahawa kopi tidak bagus buat kesihatan.
kita tidak tahu…
sesungguhnya kopi merupakan antara minuman kegemaran nabi muhamad s. a. w tidak hanya susu dan juga madu.
cuba tengok yahudi, mereka minum kopi, starbuck. malahan, profesor di uk yang yahudi seluruh terdapat segelas kopi di tangan mereka.
kita diajar lewat iklan televisi bahawa makan mcdonalds merupakan bagus.
kita tidak tahu…
sesungguhnya mcdonalds merupakan santapan yang amat besar msg,
kolesterol dan juga amat banyak lemak tepu trans.
kita tahu…
para kafir pula menggalakkan lewat iklan kita minum dan juga makan santapan yang langsung tidak efektif,
contohnya coke dan juga maggi.
kita tidak tahu…
coke tu sangat beracun, ianya amat tidak bagus buat kesihatan. ini kerana ianya mengandungi paras gula besar, sifatnya yang berasid, ph dalam area 3. 5, malahan terdapat toksin tersembunyi.
kita tahu…
mereka menguar – uarkan kebaikan minum soya.
karena usa menggambarkan pengeluar soya terbanyak,
kita tidak tahu…
sesungguhnya soya mampu melemahkan kejantanan lelaki dan juga mengurangkan kesuburan lelaki dan juga wanita. tidak hanya itu pula soya mampu tingkatkan resiko kanser buah dada, kanser ovari, kanser prostat, dan melemahkan otak dan juga tulang karena di dalam soya terdapat hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada perempuan. soya pula terdapat phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan juga zink yang berarti buat tubuh kita terjejas.
( sumber: http:// kotakviral. com/ini-rahsia-nabi-muhammad-saw-tak-pernah-sakit-perut-walaupun-sehari-dalam-hidupnya-amalkan-dan-sebarkan/ )
Advertisement
BERIKAN KOMENTAR ()