-->

PERCAYALAH..!! Membaca Surah Yassin Selepas Subuh Sangat Besar Fadhilatnya. [ Baca Dan Sebarkan ini..!! ] ALLAHUAKBAR…!!!

Percayalah. . ! ! membaca surah yassin selepas subuh amat besar fadhilatnya. [baca dan juga sebarkan ini. . ! ! ]
islami isalm itu indah

[=] assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. .
[=] seluruh puji untuk allah, rabb sekelian alam. selawat dan salam buat junjungan mulia nabi muhammad saw keluarga dan para teman dan juga pengikut yang istiqamah menuruti baginda sampai ke hari kiamat.
[=] teman yang di rahmati allah,
[=] apabila dibaca surah yasin selepas solat subuh, nescaya allah taala mengabulkan seluruh doa dan juga permohonan kita. mintalah apa aja yang baik – baik, insya allah hendak mampu. aku dan juga mencubanya, benar ampuh. namun berapa ramai daripada kita yang kokoh menahan mata yang mengantuk buat menghabiskan teks tersebut. karena itu sesiapa yang giat membaca surah yasin selepas solat subuh, benar ia dari kalangan yang beruntung.
[=] rasulullah s. a. w bersabda: “sesungguhnya tiap suatu memiliki hati dan juga hati al – quran itu yakni yassin. sesiapa membaca surah yassin, nescaya allah menuliskan pahalanya serupa pahala membaca al – quran sebanyak 10 kali. ”
[=] sabda rasulullah s. a. w lagi, “apabila tiba ajal orang yang suka membaca surah yassin pada tiap hari, turunlah sebagian malaikat berbaris berbarengan malaikat maut. mereka berdoa dan juga memohon dosanya diampunkan allah, melihat kala mayatnya dimandikan dan juga ikut menyembahyangkan jenazahnya. ”
[=] malaikat maut tidak mahu memforsir mencabut nyawa orang yang suka membaca yassin sampai – sampai tiba malaikat redwan dari syurga bawa minuman untuknya. kala ia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan juga dimasukkan ke dalam kubur dengan kerasa senang dan juga tidak terasa sakit kala nyawanya diambil.
[=] rasulullah saw bersabda berikutnya: “sesiapa bersembahyang sunat 2 rakaat pada malam jumaat, dibaca pada rakaat kesatu surah yassin dan juga rakaat kedua tabaroka, allah peruntukan tiap huruf sinar dihadapannya pada hari setelah itu dan juga ia hendak menerima suratan amalannya ditangan kanan dan juga diberi peluang membela 70 orang daripada pakar rumahnya namun sesiapa yang meragui penjelasan ini, ia merupakan orang – orang yang munafik. ”
[=] kesimpulanya. .
[=] bila kamu amalkan membaca surah yassin tiap hari, seluruh urusan kamu dipermudahkan dan juga kebajikan kamu dilindungi oleh allah swt.
[=] bermakna, bila kita biasakan membaca surah yassin tiap pagi selepas solat subuh ataupun selepas solat dhuha, keperluan kita hendak allah lengkapkan. jangan buat amalan ini cuma sekedar buat nikmat dunia sahaja kebalikannya peruntukan amalan buat mencapai keredhaan allah swt.
[=] sekian sahaja yang mampu aku kongsikan, jangan kurang ingat share.
( sumber : https:// apacerita. my/percayalah-membaca-surah-yassin-selepas-subuh-sangat-besar-fadhilatnya-baca-dan-sebarkan-ini-allahuakbar/ )
Advertisement
BERIKAN KOMENTAR ()